Wat is de kracht van de Lasso nieuwsbrief
De Lasso nieuwsbrief verstuur je vanuit jouw eigen administratie. Dit betekent dat je maar op één plek alles hoeft bij te houden. Geen gedoe meer met slepen van persoonlijke gegevens, of het bijhouden van extra lijstjes. Zo raak je niets meer kwijt en zijn alle gegevens altijd up-to date.
Eenvoud als uitgangspunt
Een Lasso+ nieuwsbrief stel je samen met enkele muisklikken. Over de vormgeving hoef je niet na te denken: die ligt vast in een sjabloon dat je zelf eenmalig kunt ontwerpen. Met de preview kijk je of je tevreden bent. Kan het beter? Met enkele muisklikken kun je een ander sjabloon kiezen om bijvoorbeeld de indeling te veranderen. De nieuwsberichten zelf kun je bewaren in de relevante dossiers of activiteiten. Zo kun je makkelijk terugvinden wat je wanneer hebt verstuurd.
Automatisch versturen van Nieuwsbrieven
In Lasso kun je ook nieuwsbrieven aanmaken die automatisch worden verstuurd in bepaalde situaties. Denk dan bijvoorbeeld aan een welkomstbrief aan nieuwe huurders, of andere relaties die je in jouw administratie opneemt. Het versturen van dit soort nieuwsbrieven gebeurt onder andere op basis van adressen. Zo kun je per buurt of wooncomplex op maat gemaakte automatische nieuwsbrieven versturen.
Wie leest de nieuwsbrief en met welke interesse?
Wil je weten of jouw nieuwsbrief goed gelezen wordt? Gebruik dan de ‘respons analyse’ die standaard in Lasso zit. In een oogopslag kun je zien hoeveel mensen de nieuwsbrief openen en op welke links de ontvangers klikken. Zo krijg je steeds meer inzicht in de interesses van je lezers.
Zelf aan en afmelden nieuwsbrieven
De nieuwsbrief ontvanger kan zelf zijn of haar abonnementen op nieuwsbrieven bijhouden. Dat kan heel eenvoudig in de persoonlijke omgeving van Lasso. Het volgen van de aan- of afmeldingen doe je met ‘Lasso analytics’. De grafieken laten in een oogopslag zien hoeveel mensen zich per dag, maand of jaar hebben af- of aangemeld. Die informatie kun je gebruiken om de inhoud van je nieuwsbrief goed af te stemmen op de interesse van je lezers.